U provođenju aktivnosti projekta Djeca kao potrošači koji provode Društvo potrošača Međimurja i Varaždinski potrošač kao partner u Osnovnoj školi Nedelišće 8. prosinca 2022. godine održana su predavanja za učenike trećih i četvrtih razreda. Svrha projekta je informiranje i edukacije djece školske dobi o potrošačkim navikama.
Polazeći od 60 godina stare izjave bivšega američkoga predsjednika J.F. Kennedya: «Potrošači, po definiciji, uključuju sve nas. I mene kao predsjednika SAD-a. Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe skoro svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju. Glas potrošača mora se čuti».
Nije prošlo par dana otkako sam s djecom bila na neobaveznom druženju s prijateljicom i njenim djevojčicama, kada je starija kći (5 godina) povikala: "Mama, eno Huggy Wuggy, kupi mi, molim te!" Moja je prijateljica objasnila kćeri da joj neće kupiti Huggyja Wuggyja, a onda odgovorila na gomilu upitnika na mom licu. Što je uopće Huggy Wuggy?
Djeca su nedovoljno informirani i educirani kao potrošači, a izloženi su brojnim utjecajima medija i njihove suvremene reklame, ponajprije TV-a i interneta. Oni, iako nemaju vlastiti izvor prihoda, sve više utječu na obiteljske odluke o kupnji raznih vrsta proizvoda. Prema izvješćima Centra za istraživanje tržišta o provedenom istraživanju „PLANET TEENAGER“ djeca su veliki potrošači i značajan dio marketinške industrije usmjeren je na njih. Čak 84 % djece prati reklame na televiziji, a 58 % obraća pažnju na velike plakate.
Stranica 5 od 6